Venteliste

Ønsker man at blive optaget på ventelisten til andele der kommer til salg, sendes en mail til venteliste@marinaen3.dk indeholdende følgende oplysninger:


  • Fulde navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefon/mobil nr


Der skal samtidig indbetales et gebyr på 350 kr. til:


  • Regnr. 6682
  • Kontonr. 0013 002 738


Betalingen bedes påført teksten “venteliste, [navn på ansøger]”, så betalingen kan sammenholdes med en modtaget mail.


Gebyret dækker optagelse på ventelisten i det pågældende kalenderår, uanset hvilken tid på året, man indbetaler ventelistegebyret. Derefter indbetales årligt 150 kr., så længe man ønsker at stå på ventelisten.


Bestyrelsen sender ultimo året en mail til ansøger med en opkrævning for næste års venteliste. Denne betaling skal være andelsboligforeningen i hænde senest d. 10. januar i det pågældende kalenderår.


Hvis opkrævningen er modtaget rettidigt, beholdes positionen på ventelisten. Undlader ansøger at indbetale opkrævningen inden for tidsfristen, mistes pladsen på ventelisten og ens oplysninger slettes. Indbetalte gebyrer refunderes ikke.


For at bestyrelsen kan komme i kontakt med en ansøger, er det vigtigt at kontaktoplysningerne er opdaterede. Det er ansøgers eget ansvar at oplyse om f.eks. en ændret e-mail eller et nyt telefonnr. Dette gøres til venteliste@marinaen3.dk.


Når en andel sættes til salg, sender bestyrelsen en e-mail til alle ansøgere på ventelisten. Herefter har ansøger 4 hverdage til at meddele bestyrelsen, hvorvidt man er interesseret.


Hvis flere ansøgere er interesseret i andelen, er det den ansøger der har stået længst på ventelisten, som først får tilbudt at købe andelen. Kan man ikke blive enige, går tilbuddet til den som har stået næst længst på ventelisten og så fremdeles.